Wanja och vuxenlivets vedermödor

questionmark

Jag förstår att låt oss säga en skönstaxerad föredetta dörrvakt tar till argument som ”Jag begrep inte bättre. Jag är grundlurad. Systemet är emot mig” när det börjar osa hett. Men det GÅR INTE om man är en professionell ledare för en folkrörelse, som får hundratusentals kronor i styrelsearvode för att sitta på sin kooperativa rumpa och INTE BEGRIPA vad de avtal som undertecknas BETYDER.

Det går bort.

För det andra undrar jag vad den alldels sönderflosklade frasen ”ta sitt ansvar” betyder. På vilket sätt skall hon ta sitt ansvar som hon inte redan tidigare MISSLYCKATS? Vad har hon haft för ansvar tidigare? Om hon misskött sig lika grovt och varit bankdirektör skulle hon varit avsatt för länge sedan. Hade hon varit fotbollsdomare och gjort liknande saker hade hon förmodligen varit …ja, gissa själv. Det duger inte att gömma sig bakom den mest snömosiga av alla retoriker när det börjar blåsa.

När man inte begriper, frågar man. När någonting är oöverblickbart, förenklar man. Och tar därmed sitt ansvar.

De som har möjlighet att påverka om den här fega personen sitter kvar på sin post och  inte underkänner hennes gärning genom att slänga ut henne, förtjänar henne.

Kategorier: Uncategorized

Inläggsnavigering

Kommentarer är stängda.

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.